lauantai 31. joulukuuta 2016

VUOSI 2016

Tämä vuosi meni kyllä niin nopeasti, en oikein ymmärrä mihin tämä aika oikein katosi. Ja tää vuosi oli oikeasti aika kiva, paljon kivoja asoita tapahtui ja iso kiitos siitä oikeasti kuuluu Christalle. Siis ilman sitä ihmistä multa olisi jäänyt tältä vuodelta monet ihanat hetket välistä. Ois jäänyt monet romanttiset ruokailut mäkissä tai subissa syömättä ilman Christaa. 

Tammikuu oli varmaankin huonoin kuukausi koko vuodelta. Nemo nimittäin lopetettiin tammikuussa. Ja sitä hevosta kyllä niin ikävä. Nemo omisti niin kultaisen sydämmen. Se ei ikinä tehnyt mitään pahaa, se oli sellainen luottoratsu. Luonne sillä hevosella oli kyllä niin kohdillaan. Ratsastustunnit menin Runolla, Helmillä ja Katella.


Helmikuussa ei mitään ihmeellistä tapahtunut, olin lähinnä vain tallilla. Tunnit menin Runolla ja Keijolla. Christa tuli myös mun kanssa ensimmäistä kertaa pikkusille! Siitä se vähän lähtikin ja se onkin tullut mun mukaan sinne aina vain, kun aikaa on löytynyt ja oon tallilla ollut yksin. 



Maaliskuu, sitä kuukautta oon vihannut siitä lähtein, kun Hece lähti. Sen jälkeen joka maaliskuu on joku tärkeä hevonen lähtenyt aina maaliskuussa. Mutta ei tänä vuonna. Tämän vuoden maaliskuu oli oikeasti paras moneen vuoteen. Tunnit menin Helmillä ja Lissulla. Ja Leosta tuli ensimmäistä kertaa iskä! Jälkeläisiä Leo saikin tämän vuoden aikana 16 ja yksi niistä on tosiaan meidän Demi. 

 Maaliskuussa oli Horse Fair. Yhdet parhaat päivät tältä vuodelta. Varsinkin se ensimmäinen päivä. Sitä en vaan unohda. Tänä vuonna ne oli ensimmäistä kertaa kolmen päivän mittaiset ja sain bloggaajapassin sinne, joten pääsin kaikkina päivinä sinne ilmaiseksi sisälle. Ekan päivän vietin Christan kanssa ja se päivä oli vaan niin paras. Toiset kaksi päivää vietin Jutan kanssa ja meilläkin oli kyllä sairaan kivaa! 

Maaliskuussa pääsin näkemään Krossia pitkästä aikaa. Ja vitsi se reissu oli kyllä sairaan mahtava! Vaikka lähdettiinkin Tampeereelle kesken kouluviikon ja tultiin myöhään yöllä takaisin, oli se sen arvoista. Krossi juoksi raveissa todella hyvin. Ja oli niin ihana nähdä sitä niin onnellisena! ♥ Maaliskuussa käytiin myös Christan ja ponien kanssa mun serkkujen pihalla, tosin mun serkku ei päässyt näkemään poneja, kun puhelin oli ollut äänettömällä :') Pitäis tehdä joskus uusiks toillanen reissu!


Huhtikuussa ei oikeastaan tapahtunut mtään erikoista. Olin kuvaamassa Mixun ja ponien omistajan rataharjoituksia Karjalohjalla, Syren koulukisat tuli myös kuvattua ja tunnit menin Lissulla, Helmillä ja Keijolla. Leo täytti myös 3 vuotta ♥


Toukokuussa tunnit menin vuorostaan Katella ja Runolla, tipuin silloin myös ensimmäisen kerran Runolta. Tosin se oli täysin kuskin moka. Meillä oli estetunti ja olin aivan varma, että kyllä se hevonen hyppää ja jäin vähän niinkuin matkustamaan sinne, Runo sitten kielsi ja tipuin sieltä jaloilleni :') Mixulla oli jälleen Karjalohjalla valjakkotreenit missä olin kuvailemassa, Dumissakin tuli käytyä kisoja kuvaamassa. Mixulla ja ponien omistajalla oli myös yhdet valjakkokisat, mitä olin kuvailemassa.


Kesäkuun alussa oli kauden viimeinen tunti ja meninkin sen tunnin Runolla ilman satulaa ja poni oli silloin sairaan hyvä! Kesäloma alkoi tosiaan ja olinkin kuvaamassa Empun ylppärikuvia Kimin luona. Oli kyllä kiva nähä papparaista monen vuoden jälkeen! Mixulla oli taas Loimaalla rataharkat, mitä olin kuvaamassa sekä Dumin kisoissa tuli taas pyörittyä. Pikkusilla tuli vietettyä myös paljon aikaa ja ajeltuakin tuli paljon.


Heinäkuun alussa suuntasin Husöseen kuvaamaan Christan ja Janen leirikisoja ja viettämään sinne päivää. Dumissa taas kisojen kuvailua myös. Jane tuli myös Heinäkuussa ensimmäistä kertaa mun ja Christan kanssa pikkusille, pääsi mun kyytiin ajamaan Apsulla ja pääsi kuvaajan rooliin. Kuun lopussa pikkusten omistaja palkitsi meidän talliporukan ja vei meidän Yli-Tokon vuonistilalle ratsastamaan ja oli kyllä sairaan kiva päivä! Vihdoin pääsin vuoniksen selkään, ne on vaan niin ihania! Christa kävi vielä kerran mun kanssa pikkusilla, ennenkuin tuli aika pitkä tauko seuraavaan kertaan.


Elokuussa ennen koulun alkua olin pitämässä Pikkusilla kolmen päivän leiriä toisen tallilaisen kanssa. Oli kyllä kivat päivät! Syressäkin kausi jatkui ja oli niin ihana päästä sinne pitkästä aikaa, kun en siellä koko kesänä käynyt. Tunnit meninkin Keijolla, Lissulla ja Runolla. Koulut tosiaan jatkui ja viimeinen vuosi alkoi. Ami muutti myös kuun lopussa pikkusille! Kisojen kuvailua kuului myös mun elokuuhun. Sekä Empun kanssa pidettiin Kimillä kuvaukset, kun se lopetti sen vuokraamisen,


Syyskuussa lisää kisojen kuvailua Dumissa sekä Syressä. Tunnit menin Keijolla, Pillellä ja Runolla. Syyskuun lopussa mä palasin takaisin Dumiin ja Toksu palasi mun arkeen liikutushevosen roolissa. Käytiin myös katsomassa parin tallilaisen kanssa Vermossa Krossin montelähtöä. Silloin ei kyllä hevosta käyty lähempää moikkaamassa.


Lokakuun alussa mulla alkoi työharjoittelu ja siellä mulla olikin aika pitkiä ja raskaita päiviä, niin ei oikein jaksamista ollut talleille. Demi syntyi myös lokakuun alussa ja sitten alkoikin odottelu. Toksulta tuli myös tiputtua aika pahasti maastossa enkä sen jälkeen kyllä ole halunnut maastoon mennä sen kanssa...Syressä tunnit menin Jakella, Lissulla ja Runolla. Lokakuussa oli myös kauan odotettu HIHS johon voitin lipun! Vaikka siellä yksin olinkin, siellä oli sairaan kivaa olla kuvailemassa.


Marraskuun tunnit menin Jakella, Helmillä ja Lissulla. Demi muutti marraskuusas myös kotiin! Leo aluksi juoksikin pientä pirua karkuun, kunnes tottui siihen. Käytiin myös Christan kanssa pienellä risteilyllä katsomassa Mikael Gabrielia ja sekin päivä on kyllä ollut yksi parhaimmista tältä vuodelta, oli kyllä niin siisti ilta ♥ Marraskuun lopussa täytin myös pyöreitä, kun ikää mittariin tuli jo 20 vuotta! Työharjoittelu myös loppui ja oli aika palata takaisin kouluun.


Joulukuussa ei mitään erikoista tapahtunut, tunnit menin Runolla ja Helmillä. Runolta tuli tosiaan tiputtua kauden viimeisellä tunnilla ihan kunnolla, jotan kautta Syressä en kovinkaan hyvillä fiiliksillä lopettanut. Pikkusten kanssa tuli kaksi vuotta täyteen ja joulun vietin ihan kotona. Uutta vuotta en vietä oikeastaan mitenkään.


Näiden kuvien päättäminen oli todella vaikeata. Tältä vuodelta mulla on matskua vajaa 15 000, yritä sitten niiden kuvien joukosta etsiä tähän postaukseen kuvia. Paljon jäi ihania kuvia laittamatta. Kuten joulukuussa otetut yhteiskuvat Toksun kanssa, unohdin ne kokonaan...niitä ei ole kyllä vielä täällä blogissakaan näkynyt! Tämän postauksen teko oli välillä aika tuskaista, mutta niin paljon ihania muistoja tuli mieleen tältä vuodelta. Ja pitkästä aikaa mä oikeesti oon tyytyväinen  johonkin postaukseen. Voin sanoa, että tähän postauskeen on käytetty aikaa.

Ja haluan vielä lopuksi kiittää mun ahkeria kuvaajia, erityisesti haluan nyt mainita kolme nimeä, jotka ovat ottaneet mun monet ratsastuskuvat ja yhteiskuvat pikkusten/Toksun kanssa. Niin paljon onnistuneita ratsastus- ja yhteiskuvia tärkeiden hevosten kanssa. Ja siitä kuuluu kyllä kiitos suurimaksi osaksi;

 Christalle, Carinalle & Jennylle! KIITOS ♥ 

Ja kiitos myös kaikille muillekin, jotka on ollut kuvaamassa.

2 kommenttia:

  1. Todella kivan oloinen vuosi ollut sulla! Tää oli oikein mahtava postaus, hyvää uutta vuotta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja hyvää uutta vuotta sinnekkin! :)

      Poista